COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Nya utmaningar med Slowstick

RC-simulatorer. Träning, nöje, tips...

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Nya utmaningar med Slowstick

Inläggav sundqvistjohan ons jan 31, 2007 12:33 am

Väntar otåligt på en beställning från http://www.unitedhobbies.com. Tänkte plocka fram min gamla Slowstick igen och förse den med borstlös motor.

Har prövat hovra med Slowsticken i simulator, men det har varit svårt då man har sidroderreflexerna i vänster hand. Prövade byta så att jag har sidrodret på vänster spak och bara höjd på höger - och då funkade det. Litet knepigare då man flyger vanligt men hyfsat enkelt att hovra. Återstår bara att pröva det i praktiken, då planet börjar rotera under hovring kan man förstås inte göra något åt saken eftersom den saknar skevroder.

Ska se till att filma mitt försök, lovar att lägga ut vare sig det blir hovring eller krasch :-)

Bild
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Steve ons jan 31, 2007 8:15 am

Får hoppas att motorbockarna kommer snart... börjar bli lite nervös... skall bli intressant med borstlös setup. :)
Provade med att hovra i FMS-simulatorn med orginal setup bara att man hade trimmat upp motorvarvtalet något. Gick någotlunda bra med tillräckligt stor propeller, men med borstlös torde man kunna göra nästan vilka trick som helst med en Slowstick bara motorn har bra drag.

Vi får sedan prova flyga ikapp med borstlös setup :D och sedan kan man klippa av en bit av framvingen på varje sida (modifiera om vingprofilen) så får man ytterligare några knop ur den gamla kärran. :thumbsup :P
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Återgå till Simulatorer