COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Tidsfördriv - RC Vasa flygfält

Diskussioner om egna fotografier från olika RC-träffar.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Tidsfördriv - RC Vasa flygfält

Inläggav Steve lör okt 20, 2007 6:21 pm

Hejsan

Idag hade man ganska tråkigt, då man plötsligt fick ett meddelande från Per-Erik om att komma till Vasa flygfält.
Bättre än ingenting, åkte dit med Stampeden och fördrev en del av dagen med att vara där.
Tog bilder på de maskiner som användes idag.

Några fullskalaflyg såg man också vid flygplatsen, dels trafikflyg från Stockholm och Helsingfors och dels lite fallskärmshoppning.
Synd att man inte tog bilder från det. :?

Hur som helst, bilderna här:

Bild

Stampeden (Monster Trucken) från Traxxas, gick snabbt idag. Med omställt fartreglage till 100% throttel, gick uppskattningsvis 45-50 km/h på banan idag.

Bild

Nieuport (tror jag skrev namnet rätt) var häftig att se. Lite grann övermotoriserad trots en motor på "bara" 30 kubiktum. Flög fint med fina flygegenskaper vid låg fart.

Bild

Extra 300S, alltid lika imponerande att se. Eleganta flygegenskaper.
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Inläggav sundqvistjohan mån okt 22, 2007 8:02 pm

Det var härligt väder i Stockholmstrakten också. Jag besökte Södertälje modellflygklubbs fält, Påldalen, där de hade Flight Power-seminarium. Det var alltså elflyg för hela slanten (de flesta mycket skickliga flygare som är sponsorerade av batteritillverkaren Flight Power).

Jag fick se Joacim Göransson flyga med sin eldrivna 2,7m KatanaS. Han kör med 15 cells LiPo (55,5 Volt) 7400 mAh ackar (tre seriekopplade 5-cellsbatterier). Flygplanet har grym vertikalprestanda. Effekt 11000 Watt. Vid mätningar innan flygningen konstaterade han att batterierna var så kalla att han "bara" får 10kW denna dag, men effekten räckte mer än väl.

drhanke filmade och jag och sonen Jesper fastnade på en av filmerna. Kolla filmen "Jockes Katana" så får ni se flygningen.
http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=4703
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Återgå till Bilder