COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Skaladagarna på Barkarby

Diskussioner om egna fotografier från olika RC-träffar.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Skaladagarna på Barkarby

Inläggav svocko tis jun 17, 2008 5:41 pm

Ja så då hade man nöjet att besöka skaladagarna i år (http://www.skaladagarna.se) Jag var där på söndagen och vädret var riktigt bra så länge evenemanget höll på sen kom det någon regnskur. Där fick jag uppleva jetflyget för första gången och det var häftigt, Ljudet var ju så fint. Piloterna måste nog vara med på noterna för planen flög med hastigheter över 300 kmh. Fick också se när ett Saab gripen gick i backen :( och det uppståd en eldsvåda i gräset av allt flygbränsle som tog eld. Det flög med all slags flygplan och helikoptrar. Fick se Oscar ohlssons uppvisning med sin el T-rex. Han kan nog flyga den grabben man vet ju hur svårt det där heliflygandet är. Om jag förstod speakern rätt så var detta den sista skaladagen på Barkarby, för alla flygklubbar som huserar där är uppsagda och det skall byggas bostäder där fältet ligger. Men här kommer några bilder.

Bild

Ett stort el plan tror spännviden låg på över 4m.

Bild

En fin DC 3 som det flögs flitigt med.

Bild

Och så dessa otroliga jet plan. Titta vilket jobb det är lagt på lackeringen.

Bild

Bild

Någon sådan uppvisning har jag inte sett förut.

Bild

Han hade också en vädigt fin koll på sin lilla el heli en Zoom 450 tror jag.

Bild

Här är Oscar under en av sina tre uppvisningar på söndag. Killen är helt otrolig och har bara hållit på i tre år.
Nexus 30
Sceadu50 Hyper Head
Bild
Användarvisningsbild
svocko
Ordförande
Ordförande

Re: Skaladagarna på Barkarby

Inläggav sundqvistjohan ons jun 18, 2008 12:54 am

Det såg härligt ut, själv var jag i Kroatien med familjen och kom till Helsingfors sent på söndag kväll. Synd att det var sista gången för evenemanget, men man får hoppas att det ordnas något stort skala-meeting någon annanstans i Sverige nästa år.
Det var fina bilder, och om man vill se flera så har Roger Eklund (skriver på rcflyg.se) en hel del bilder här http://www.mcregor.se/Barkarby2008.htm
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Martin fre jun 20, 2008 11:05 am

Här kommer mina bilder från söndagen=) Synd att jag inte hade ditt nummer Sven-håkan, annars hade vi kunnat träffas, vi såg säkert varandra utan att vi visste om det. Aja här är bilderna=)

Först ut är denna vackra fullskala dc3a
Bild

Detta är panelen på Dc3´an
Bild

Skala modellen av föregående plan som flög fint och hade den röda roterande lampan på ryggen
Bild

Amerikanska flygvapnets A10 med dubbla små jet motorer i, såg ut att va väldigt lugn i luften
Bild

En fin jet modell o notera den underbara målningen
Bild

En annan jet modell, fanns 2 likadana av dessa, men på just denna exploderade mer eller mindre motorn vid landningen och det sprutade ut eld ur mynningen, tragiskt och mycket pengar som försvann, dock klarade sig själva planet
Bild

Thomas Leijons vickers Vimmy som hade en spännvid på 4.2 meter och var 24.5 Kg tung, drevs av två elmotorer
Bild

En begangnad jet modell som var till salu för 55 000 Kr
Bild

En annan stor och fin modell som stod på ett bord för beskådning
Bild

Jag har några till bilder, om ni är intresserade så kan jag ju skicka via msn eller liknande, men det är mest på några andra jet kärror och lite annat
MVH Martin

Modeller:
Helikoptrar: Kyosho Caliber 30,
Flygplan:, E-Flite Mini Showtime ARF, Sebino Cap 232
Bilar: Kyosho Pure ten Alpha 3. Kyosho Inferno 7.5 SP3 Buggy
Användarvisningsbild
Martin
Modelljärnvägs expert

Inläggav Steve mån jun 23, 2008 5:44 pm

Fina bilder allihopa! :) Synd att man inte var där inträffade nästan samtidigt då jag besökte Helsingfors och olika sevärdheter och såg fullskala-plan på Vanda flygplats (trafikflyg).

Ser ut att ha varit mycket att titta på tillsammans med uppvisningarna. :)
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Återgå till Bilder