COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Vinterflygning 2008

Informeringar om viktiga företélser inom klubben och på forumet.
Träffar vid vårat flygfält, bilbana, båthamn eller på andra platser runt omkring.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Vinterflygning 2008

Inläggav sundqvistjohan lör jan 26, 2008 10:24 pm

Tänkte försöka mig på min första flygning vid Näset i morgon, söndag, vid 10-tiden. Perre är också på väg.
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav sundqvistjohan sön jan 27, 2008 6:27 pm

Flygningarna gick bra idag, Perre flög med sin U-Can-Do, Svocko flög med sin depronkärra och jag hade med Twisten.

Tyvärr klantade jag till det på hemvägen, en fyralitersdunk med spolarvätska ramlade omkull i bakluckan (sista korsningen innan jag var hemma). Dunken välte förstås på stabben som gick av :(

180 flygningar har jag med planet och nästan 2 års regelbunden flygning - och så ska man gå och söndra planet när man är på väg hem från fältet :?

Bild
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav sundqvistjohan mån jan 28, 2008 11:36 pm

Twisten är reparerad! Rikligt med epoxy och så ihop med delarna. Kände på delarna nu när det har härdat 8 timmar och det känns helt stumt och starkt.

Fick rådet att förstärka med inborrade träpluggar av folk på http://www.rcflyg.se , men det hade krävt stora ingrepp med nya gångjärn till höjdrodret pga den "stålgrej" som håller ihop båda höjdroderhalvorna.
Bild

Jag får göra några "påfrestande" manövrar nästa gång jag flyger (utan publik) för att kolla att stabben håller.
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Återgå till Aktuellt