COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Nyklippt fält

Informeringar om viktiga företélser inom klubben och på forumet.
Träffar vid vårat flygfält, bilbana, båthamn eller på andra platser runt omkring.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Nyklippt fält

Inläggav sundqvistjohan ons jun 06, 2007 1:36 am

Nu har vi bredare (men kortare) start och landningsbana. 25 m lång och 5 meter bred bana räckte helt bra för min Twist och Perres U-Can-Do. Sukhoien får jag flyga då hela fältet är klippt.
Bild
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Steve tor jun 07, 2007 9:07 pm

Jag har en överlops liten hand-driven (ej motor) gräsklippare hemmavid, där bättet drivs med hjälp av hjulen.
Tänkte ifall man kan använda den till att klippa banan och eventuellt förvara den i ladan. Då gräset har växt en aning på banan kan man (den person som är vid fältet och flyger) klippa då man tycker att banan behöver "trimmas lite" för att vara jämn.
På det viset hålls bana alltid i "topp-trim" och man behöver inte ta med egen gräsklippare varje gång vid klippning...

Vad tycker ni låter det bra...?
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Inläggav sundqvistjohan tor jun 07, 2007 10:51 pm

Steve skrev:Vad tycker ni låter det bra...?

Du kan ju pröva den på fältet. Det är ju ingen jämn "trädgårdsgräsmatta" utan det finns ju litet tuvor här och där. Schöring (ägaren) tyckte att vi fick klippa upp där det växte sämre så vi valde att sträcka landningsbanan mellan två "kala" fläckar på fältet.

Testa och se att om det går att skuffa din handgräsklippare och lämna gärna kvar den på fältet om den funkar trots den något ojämna banan.
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Steve lör jun 09, 2007 8:20 pm

Åkte till fältet och klippte banan idag. Gick smidigare än man hade trott att köra den hand-drivna lilla klipparen bland alla ojämna tuvor och tjockare gräs.
Fick klippa litet i taget tills jag fick gräset så kort som möjligt senare på lägsta klipphöjden.
Fast de ojämna tuvorna var svåra att få "hyvlade" men de blev i alla fall lite kortare.

Skall höra med föräldrarna om jag kan lämna klipparen där...
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Återgå till Aktuellt