COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Möjlighet att börja flyga på vardagarna efter jobbet..?

Informeringar om viktiga företélser inom klubben och på forumet.
Träffar vid vårat flygfält, bilbana, båthamn eller på andra platser runt omkring.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Möjlighet att börja flyga på vardagarna efter jobbet..?

Inläggav Steve sön jan 22, 2006 11:29 am

Hej

Börjar fundera på om vi snart kan träffas på Söderfjärden på vardagarna. Eftersom dagarna blir allt ljusare, kan man snart också börja flyga senare då man har kommit hem från jobbet vid klockan 17:00 ungefär. Allmänt fungerar helgerna bäst, men vore också trevligt om vi kunde flyga tillsammans någon dag på en vardag.

Vad sägs om det?
Senast redigerad av Steve tor jan 25, 2007 1:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Inläggav Per-Erik sön jan 22, 2006 11:36 am

Jo, det börjar säkert gå att flyga efter jobbet om någon vecka. Har tänkt på samma sak --- det börjar bli märkbart ljusare redan.
Användarvisningsbild
Per-Erik
Forum medlem

Flyg i artificiell belysning

Inläggav sundqvistjohan mån jan 23, 2006 10:32 pm

Jag har tjuvstartat med flygning efter jobbet. Var ut på en promenad i Smedsby ikväll vid 21 tiden och konstaterade att belysningen var på vid Korsholms högstadiums skridskobana, och den var helt tom!

Gick hem efter min U-can-do EP, och flög vid 21.30 tiden i skenet av de sex strålkastarna som belyser planen. Det var kanske litet väl blåsigt för 3D-modellen, men det gick helt fint. Litet besvärligt med 6 "solar" att inte flyga in i och förutom det begränsade utrymmet åt sidorna fick jag ju inte heller flyga för högt (ovanför belysningsstolparnas höjd är det mörkt).

Var helt kul, ska göra om det någon kväll när det är vindstilla (då man kan öva hovring och andra roliga saker). Ska för övrigt pröva göra ett "scenery" till min simulator av skridskobanan, men mer om det under "bilder och simulatorer"
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Steve tis feb 28, 2006 8:25 pm

Hejsan!

Fick nyligen höra att flygning efter jobbet, börjar alltmera passa in, eftersom det är nästan ljust till klockan 18 på kvällarna nuförtiden.

Själv tänker jag börja satsa på att börja flyga nästa vecka efter skolan, om vädret tillåter (och också under sportlovet naturligtvis). :wink:
Roligt att man kan börja flyga efter jobbet, när det blir ljusare och inte bara på helgerna. :wink:
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Inläggav Steve tor jan 25, 2007 1:32 pm

Dagarna börjar bli alltmera ljusare igen.
Funderar på att fara till fältet och flyga någon dag efter jobbet då det är tillräckligt ljust ute (ofta vid klart väder nuförtiden).
Någon dag då det inte blåser alltför mycket och inte är alltför kallt och man kan sluta lite tidigare från jobbet.
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Återgå till Aktuellt