COMPULSORY UPGRADE to Yabbers Latest Version!!! 32+ Pre-installed Modifications!
3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

Lokalisera klubbar och flygare

Informeringar om viktiga företélser inom klubben och på forumet.
Träffar vid vårat flygfält, bilbana, båthamn eller på andra platser runt omkring.

Moderatorer: svocko, Micki, sundqvistjohan

Lokalisera klubbar och flygare

Inläggav sundqvistjohan fre dec 01, 2006 4:59 pm

Hej!

En dansk har fixat en världskarta där man kan pricka in RC-klubbar och var flygarna bor.

Förstod mig inte riktigt på hur man skulle göra, men jag gjorde ett försök igår. Angav också klubbens hemsideadress. Nu finns nog dä en "nål" några meter bredvid vårt fält, så om ingen annan har prickat ut vår klubb är det väl mitt försök som ändå hamnade på kartan.

Om ni vill kan ni ju märka ut var ni bor också. Sverige har fått ganska många nålar sedan inlägget postades men i Finland finns hittills bara en klubb utmärkt (Sundom RC-klubb). Såg också att den nålen har fel färg. Ska försöka flytta nålen och ändra färg när jag har tid.

länken: http://eumap.rcheli.dk/
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Per-Erik lör dec 02, 2006 10:39 am

Fick inte det där att funka --- "registrerade" mej (tror jag), men fick inte upp nån karta.
Användarvisningsbild
Per-Erik
Forum medlem

Inläggav Micki sön dec 03, 2006 10:39 pm

Satte in en länk på vår hemsida till sidan för klubbar och flygare ute i världen. Prickade in oss själva på samma gång, Christian o mig, så nu bör det finnas åtminstone 3 i Finland.
Micki
Webmaster
Webmaster

Inläggav Per-Erik mån dec 04, 2006 9:21 pm

Nu fattar jag varför det inte funkade --- man får inte upp kartan med Firefox, av nån anledning, men däremot nog med Internet Explorer.
Användarvisningsbild
Per-Erik
Forum medlem

Inläggav sundqvistjohan mån dec 04, 2006 10:55 pm

Per-Erik skrev:Nu fattar jag varför det inte funkade --- man får inte upp kartan med Firefox, av nån anledning, men däremot nog med Internet Explorer.

Märkte samma sak själv, när jag mest använder Firefox hemma. Man måste tydligen använda Internet Explorer till denna sajt.
Nu fick jag ändrat klubbens symbol från pilotsymbolen till klubbsymbolen :-)
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inläggav Steve tis dec 05, 2006 8:39 am

Provade med att ladda ner nyaste Mozilla Firefox 2.0, men fick inte heller upp någon karta. Antingen är Firefox inte tillräckligt kapabel att visa bilder av sådan typ eller så måste man göra någon inställning i någon av menyerna. :)
Steve
Forumansvarig
Forumansvarig

Inläggav sundqvistjohan tis dec 05, 2006 6:51 pm

Felet ligger antagligen i att sidan är fel kodad (enbart för IE explorer). Skapade en tråd med frågor om detta när jag märkte mitt problem http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=1602 och tråden har urartat i en diskussion om vilken webbläsare som är bättre eller sämre :)

Fick rådet att installera en "add-on" i Firefox https://addons.mozilla.org/firefox/1419/
laddade ner filen och nu kan jag öppna länkar eller webbsidor i en IE-tab i Firefox genom att högerklicka på länk och välja "Open Link in IE-tab"
Användarvisningsbild
sundqvistjohan
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Återgå till Aktuellt